Opmerkingen: hole 10 is ingekort (nu par 3) . Algemeen Rookverbod.

Laatste wijziging baanstatus: 14 juli 2024

Vacature Head Professional

Golf professional Noordwijkse Golfclub  1

Head Professional Noordwijkse Golfclub

De Noordwijkse Golfclub is op zoek naar een gedreven Head Professional die bijdraagt aan het realiseren van onze sportieve ambities. Wij zoeken een ervaren professional met passie voor de golfsport en die goed over weet te brengen. Als Head Professional ben je verantwoordelijk voor het bieden van hoogwaardige lessen aan spelers van alle leeftijden en niveaus. Je speelt een belangrijke rol bij de invulling van het sportief beleid van de club. Samen met de Club Manager en de Course Manager vorm je het professionele hart van onze club.

De Noordwijkse Golfclub

De Noordwijkse Golfclub, gelegen in prachtig duingebied aan de Zuid-Hollandse kust is een golfclub met ca 1200 actieve en sportieve leden. De uitdagende golfbaan is gelegen in een natuurgebied en wordt beschouwd als een van de mooiste banen in Nederland. De sportieve club heeft in haar rijke historie veel landskampioenschappen behaald met zowel dames als heren teams. Daarnaast zijn veel spelers actief in nationale en internationale wedstrijden. Binnen de club is er een gezellige en sportieve sfeer met een grote groep actieve leden.

Doel van de functie:

De Head Professional van de Noordwijkse Golfclub is – samen met bestuur en commissies – verantwoordelijk voor het invullen van het sportief beleid van de club. De Head Professional geeft vorm aan de verschillende trainingsprogramma’s binnen de club, zet jeugd(talent) ontwikkelingsprogramma’s op en begeleidt talenten naar de (inter)nationale top. De Head Professional werkt nauw samen met de andere pro, en is een verbindende factor binnen de club. De professionals dragen bij aan het vergroten van het spelplezier van alle leden.

Taken en verantwoordelijkheden:

1. Actief betrokken zijn bij de verdere ontwikkeling en uitvoering van het sportief beleid van de club om de ambities op gebied van top- en breedtegolf te realiseren
  2. Ontwikkelen van een hoogwaardig jeugdontwikkelingsprogramma om toekomstige talenten te identificeren en te trainen
  3. Ontwerpen en implementeren van programma’s om de prestaties van alle clubleden van beginners tot gevorderden en van 8 tot 80 jaar te verbeteren
  4. Ontwikkelen en uitvoeren van trainingsprogramma’s om zowel onze top- als breedte teams optimaal te laten presteren in de competitie en bij nationale wedstrijden
  5. Geven van lessen aan individuele leden en aan verschillende groepen (competitieteams, ledengroepen, jeugd)
  6. Continu streven naar professionele ontwikkeling in het bijhouden van de nieuwste trends in technieken en technologieën in de golfindustrie en waar mogelijk deze toepassen

Wat we zoeken:

• PGA professional A, of iemand met gelijkwaardige kwalificaties
  • Een actieve golfer met een spelniveau van minimaal handicap 0
  • Ruime ervaring met het lesgeven aan spelers van alle leeftijden en niveaus volgens een heldere en herkenbare visie
  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen en uitvoeren van trainingsprogramma’s voor top- en breedtegolf
  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van jeugd(talent) programma’s en het stimuleren van jeugdgolf
  • Uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden
  • Goed netwerk in de (Nederlandse) golfwereld en bereid om dat in te zetten en uit te breiden
  • Een positieve, verbindende en proactieve houding die past bij de gezellige en sportieve clubsfeer van de Noordwijkse Golfclub

Wat we bieden:

• Een stimulerende en professionele werkomgeving op een van de mooiste golfbanen van Nederland
  • Een sportief ledenbestand met gezonde golfambitie
  • Veel ruimte voor ontwikkeling van verschillende programma’s binnen het sportief beleid van de club

Solliciteren:

Mail voor 14 juni 2024 je CV en motivatiebrief naar Bart Homan, Club Manager (clubmanager@noordwijksegolfclub.nl). Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek in de week van 17 juni.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Femke Kooistra, bestuurslid Competitie & Topgolf en Jeugd (bestuurslidtopgolf@noordwijksegolfclub.nl)

Wij streven ernaar de procedure deze zomer af te ronden, de startdatum in overleg en bij voorkeur september 2024.